মই অসমীয়া । Class 10 Assamese Question Answer SEBA.

Class 10 Assamese Book Question Answer SEBA . 





মই অসমীয়া 

১/ চমু উত্তৰ দিয়া :

(ক) চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ কবিতা-পুথি এখনৰ নাম লিখা । 
উত্তৰ:- চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ কবিতা পুথি এখনৰ নাম হল বেদুইন


  (খ)  মোগলসকলে অসমৰ কত ভৰি দিছিল ? 
উত্তৰ:- মোগলসকলে অসমৰ সেউজীয়া দূবৰি বনত ভৰি দিছিল


  (গ)  অসমৰ হেংদাং কত জিলিকিছিল ?
 উত্তৰ:- অসমৰ হেংদাং দুপৰীয়াৰ পূৰ্ণ আলোকত জিলিকিছিল বুলি কৈছে ।

  (ঘ) অসমীয়াসকলে কিহেৰে তৈয়াৰী পেঁপা বজাইছিল ? 
উত্তৰ:- অসমীয়াসকলে মহৰ শিঙেৰে তৈয়াৰী পেঁপা বজাইছিল


 (ঙ) অসমৰ স্বৰ্গদেৱে কিহেৰে দেউল সাজিছিল ?
উত্তৰ:- অসমৰ স্বৰ্গদেৱে হাঁহ - কণী আৰু চাউলেৰে দেউল সাজিছিল

 

৩/ অসমৰ পুৰুষ নাৰীয়ে কেনেদৰে ৰণলৈ ওলাই আহিছিল নিজৰ ভাষাৰে লিখা ।

উত্তৰ: সুদূৰ পশ্চিম এৰি অসম বিজয়ৰ লক্ষ্যৰে অহা মোগলৰ দৃষ্টিৰে কবিয়ে কবিতাটোত অসমৰ অতীত ইতিহাস অৱলোকন কৰিছে । ইতিহাস সাক্ষী হৈ ৰোৱা শৰাইঘাটৰ যুদ্ধৰ অসমীয়াৰ প্ৰৱল প্ৰতাপ কবিতাটোৰ জৰিয়তে ফুটি উঠিছে । মোগলৰ তলতীয়া হৈ মাথাকে বুলিয়েই সকলো পুৰুষ নাৰীয়ে ৰণচণ্ডী মুৰ্তি ধৰি বুক পাতি ৰণত নামি পৰিছিল । শুকান সান্দহ আৰু পানীয়ে যেন অমৃতৰ শক্তি যোগান ধৰিছিল অসমীয়া পুৰুষ-নাৰী এই শকতি উমান পায়ে ৰাজপুত জয়ী মোগলৰ সকলো অভিমান চাৰ-খাৰ হৈ পৰিছিল নাৰী শক্তিৰ উদাহৰম অসম দেশৰ সকলো নৰীয়ো এই ৰণত সাহসেৰে নামি পৰিছিল

 

৪/ ত অত বল পালে অসমৰ সেনানীয়ে 

     শুকান সান্দহ আৰু পানী আজলিত ।

-- কথাষাৰ তাৎপৰ্য বাখ্যা কৰা

উত্তৰ:- সেউজীয়া অসম ভূমিৰ মান অহংকাৰ সৰ্ব কৰিবলৈ অহা মোগলৰ দৃষ্টিৰে অতীত ইতিহাস অৱলোকন কৰি লিখা এইটো এটা স্বদেশপ্ৰমমূলক মনোৰম কবিতা । কৃষিৰ লগত জড়িত অসমীয়াৰ পিঠা জলপান আদি সুমিষ্ট খাদ্য । চতাৰে ভিতৰত সান্দহ হল তিৱোৱা চাউল ভাজি মুন্দি প্ৰস্তুত কৰা এবিধ জলপান পানী দিলে ই ফুলি উঠে । এই সান্দহ আৰু একজালি পানী খাৱে ৰণত অসমীয়া গাত যি শক্তিৰ সঞ্চাৰ হল সেই শক্তিয়ে শৰাইঘাত অসমীয়াৰ শোৰ্য্য বিৰ্ষ প্ৰতিপন্ন কৰি ৰাজপুত জয়ী মোগলৰ সপোন চাৰখাৰ কৰি পেলালে ।

 

৫ । মই অসমীয়া কবিতাটোত অসমৰ প্ৰকৃতিৰ বিনন্দীয়া ৰূপ কিদৰে প্ৰতিফলিত হৈছে বুজাই লিখা

উত্তৰঃ-  মই অসমীয়া কবিতাটোৰ মাজেৰে কবিয়ে নিজ জন্মভূমি আৰু স্বজাতিৰ প্ৰতি থকা নিভাঁজ ভালপোৱা সুন্দৰকৈ প্ৰকাশ কৰিছে । উক্ত কবিতাটোত অসমৰ প্ৰাচীন ইতিহাস বৰ্ণিত হোৱাৰ লগতে অসমৰ প্ৰকৃতিৰ বিনন্দীয়া ৰূপো সুন্দৰকৈ প্ৰতিফলিত হৈছে । যুদ্ধত পৰাজিতহৈ মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্দী হিচাপে ইয়াতে থাকি গৈছে । অসমৰ প্ৰকৃতিক সৌনেদৰ্যই এওঁলোকক অভিভূত কৰিছে । অসমৰ চৌদিশে ধূসৰ পাহাৰে আনৰি আছে । ইয়াৰ প্ৰতিটো বনৰ পাতে জাংফাই, মিনাকৰা ৰূপ ধাৰণ কৰে । দূৱৰিৰ পাতে পাতে নিয়ৰৰ টোপালে মুকুটা মণিৰ দৰে জিলিকি থাকে । হাতীৰ দাঁতেৰে খৰমৰ চুলা নিৰ্মাণ কৰা হয় আৰু পোৱালৰদ্বাৰা নিৰ্মিত দলঙত অসমীয়াই ভৰি ধোৱা কাৰ্য সম্পাদন কৰে । ইয়াৰ নদীৰ বালিত সোণ চেকুৰে চেকুৰে পোৱা যায় যি গছকত ভাঙি গুৰি হয় । পুঠি মাছৰবোৰেও কাণত সোণৰ থুৰীয়া পিন্ধে আৰু ভেকুলীৰ দৰে সৰু জীৱই ফোঁট লৈ নিজকে সুৱাগী ৰূপে সজাই তোলে । নখেৰে ইয়াত অলংকাৰ তৈয়াৰ কৰা হয়, মহৰ শিঙেৰে নিৰ্মিত পেঁপা বজায়, নিষ্কৰ্মা ধোদে ৰাজআলি নিৰ্মাণ কৰে, হাঁহ কণী, বৰা চাউলেৰে দেউল সজায় আৰু ৰংঘৰ, কাৰেংঘৰ আদি নিৰ্মাণ কৰা হয় । এইবোৰে অসমক স্বৰেগপুৰী হিচাপে গঢ়ি তুলিছে । এইদৰে কবিতাটোত অসমৰ প্ৰকৃতিৰ বিনন্দীয়া ৰূপ প্ৰতিফলিত হৈছে ।   

 

৬ । কবি চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ চমু পৰিচয় দিয়া ।

উত্তৰঃ- কবি চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ জন্ম হৈছিল ১৯১৯ চনত গোলাঘাট জিলাৰ নাহৰণিত । অসমীয়া  সাহিত্যৰ জগতলৈ এখেতে উল্লেখযোগ্য বৰঙণি আগবঢ়াই থৈ গৈছে । ১৯৭৭ চনত অসম সাহিত্য সভাৰ অভয়াপুৰী অধিৱেশনত এখেতে সভাপতিৰ পদ অলংকৃত কৰিছিল । ২০০০ চনত এিজন সাহিত্যিক্যৰ দেহাৱসান ঘটে । এখেতেৰ ফল্লেখযোগ্য সাহিত্য সম্ভাৰ হৈছে – বেদুইন, পৰশমণি, আধাৰশিলা, মহৰাফুল, ৰূপতীৰ্থৰ যাত্ৰী, ধন্য নৰতনু ভাল, স্বাক্ষৰ, ছবিঘৰ, ৰঙাগড়া, ৰজনীগন্ধাৰ চকুলো আদি । অঘৰী আত্মাৰ কাহিনী নামৰ উপন্যাসখনৰ বাবে মালিকদেৱে সাহিত্য অকাডেমী বঁটা লাভ কৰিছিল । এখেতেৰ আন এক বিখ্যাত উপন্যাস হৈছে সৰুযমুখীৰ স্বপ্ন 

 

৭ । অসমলৈ যুদ্ধ কৰিবলৈ আহি মোগলসকলে অসমৰ ৰূপ কিদৰে বৰ্ণনা কৰিছে বুজাই লিখা ।

উত্তৰঃ- সূদুৰ পশ্চিম এৰি ৰাজপুতজয়ী মোগলসকলে অসম বিজয়ৰ লক্ষ্যৰে অসমৰ সেউজীয়া দূৱৰি বনত ভৰি দিয়েই মোগলসকলে অনুভৱ কৰে অসমবাসীৰ পৰাক্ৰমৰ কথা । অহোমসকলক পৰাজয় কৰবলৈ আহি আহোমৰ হাতত পৰজিত হৈছিল । পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্ধী হিচাপে অসমত থাকি পাছলৈ অসমীয়া হৈ পৰিছিল । অসমৰ সৌন্দৰ্যই তেওঁলোকক মোহিত কৰছিল । অসমৰ চৌদিশে থকা ধূসৰ পাহাৰ, গছ-বন আদিয়ে তেওঁলোকক আকৰ্ষণ কৰিছিল প্ৰতিটো বনৰ পাত যেন জাংফাই, মিনাকৰা আৰু দূৱৰিৰৰ আগত নিয়ৰৰ টোপালে মুকুতাৰ থোপাৰ দৰে সৌনেদৰ্যৰ সৃষ্টি কৰিছিল । অসমীয়া মানুহে হাতীৰ দাঁতেৰে খৰমৰ চুলা নিৰ্মাণ কৰে, পোৱালেৰে নিৰ্মিত দলঙত ভৰি ধোৱা কাৰ্য সমাধা কৰা, বাঘৰ নখেৰে অলমকাৰ নিৰ্মাণ কৰে, মহৰ শিঙেৰে পেঁপা বজাই, হাঁহ-কণী, চাউল আদিৰে দেৱাল নিৰ্মাণ কৰিছিল আৰু এইবোৰে অসমক স্বৰ্ণপুৰীৰ শোভা প্ৰদান কৰিছিল । অসমৰ নদীৰ বালিত সোণৰ চেকুঁৰা পোৱা গৈছিল, পুঠি মাছে কাণত সোণৰ থুৰীয়া পিন্ধে আৰু ভেকুলীৰ দৰে এটা সৰু জীৱও ফোঁট লৈ নিজকে সুৱাগী সজাইছিল । নিষ্কৰ্মা ধোদৰ দলে ইয়াত ৰাজ আলি নিৰ্মাণ কৰিছিল । এইদৰে মোগলসকলে অসমৰ ৰূপ দেখি মোহিত হৈছিল আৰু অসমীয়া সমাজ-সংস্কৃতিৰ লগত নিজকে বিলীন কৰি দিছিল ।

More Resours For Class 10 Solutions in Assamese Medium

 


৮ । বাখ্যা কৰাঃ

(ক) মোগলে এবাৰ পালে, শকতিৰ নৱ পৰিচয়

    দেশ প্ৰাণ, মুক্ত-প্ৰাণ, অসমৰ স্বদেশ ভকতি ।

উত্তৰঃ- উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা  অন্তৰ্গত চৈয়দ আব্দুল মালিকদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত মই অসমীয়া কবিতাটোৰ পৰা তুলি অনা হৈছে ।

       এই কবিতাফাঁকিটোৰ জৰিয়তে অসমীয়া মানুহৰ সাহস, বীৰত্ব, স্বাধীনচিতীয়া মনোভৱ আদি সুন্দৰকৈ ফুঁটি উঠিছে ।

      সূদুৰ পশ্চিম এৰি ৰাজপুতজয়ী মোগলসকলে অসম বিজয়ৰ লক্ষ্যৰে অসমৰ সেউজীয়া দূৱৰি বনত ভৰি দিয়েই মোগলসকলে অনুভৱ কৰে অসমবাসীৰ পৰাক্ৰমৰ কথা ।  মোগলসকলে আহোমসকলক পৰাস্ত কৰি অসমত মুছলমান ৰাজত্ব চলাবলৈ আৰু পৰাক্ৰম দেকুৱাই অলমক নিজৰ কৰি লবলৈ ইচ্ছা কৰি অসমৰ যুদ্ধক্ষেত্ৰত আহি উপস্থিত হৈছিল আহোমসকলেও মোগলৰ আক্ৰমণৰ প্ৰত্যুত্তৰ দি হেংদাং লৈ যুদ্ধক্ষেত্ৰলৈ ওলাই আহিছিল । অসমৰ পুৰুষ তিৰোতা সকলোৱে নিজ দেশৰ স্বাধীনতা ৰক্ষা কৰিবলৈ ৰণক্ষেত্ৰলৈ ওলাই আহিছিল । অসম সেনানিৰ সাহস আৰু বীৰত্ব দেখি ৰাজপুতজয়ী মোগলৰ সবল বাহুৰ বল-শক্তি হেৰাই গৈছিল । অৱশেষত  এই যুদ্ধত আহোমৰ হাতত মোগলৰ পৰাজয় হৈছিল । মোগলে অসমৰ লোকসকলৰ বল-শক্তি পৰিচয় পুনৰ এবাৰ পাবলৈ সক্ষম হৈছিল । এই দেশৰ লোকসকলৰ দেশপ্ৰেম, স্বাধীনচিতীয়া মনোভৱ আৰু স্বদেশৰ প্ৰতি থকা ভক্তিয়ে মোগলসকলক আহোমৰ শক্তিৰ পৰিচয় দিছিল ।

 

(খ) দূৱৰিৰ পাতে পাতে মুকুতাৰ থোপা

          গচকত ভাগে মৰকত

 হাতীৰ দাঁতেৰে কৰে খৰমৰ চুলা,

        বৰি ধোৱে পোৱালৰ ভৰা দলঙত ।

উত্তৰঃ-  উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা  অন্তৰ্গত চৈয়দ আব্দুল মালিকদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত মই অসমীয়া কবিতাটোৰ পৰা তুলি অনা হৈছে ।

       এই কবিতাফাঁকিটোৰ জৰিয়তে অসম দেশখনৰ প্ৰাচুৰ্যতাৰ বিষয়ে কবিয়ে উল্লেখ কৰিছে ।

         অসমৰ প্ৰাকৃতিক শোভা অতি মনোমোহা আৰু গোটেই অসমখন মূল্যৱান সম্পদৰে ভৰা । ইয়াত নিয়ৰ টোপালে দূৱৰি বনৰ পাতত মুকুতাৰ থপাৰ দৰে সৌন্দৰ্য প্ৰদান কৰে মৰকত হৈছে এবিধ সেউজীয়া ৰঙৰ বাখৰ । অসমৰ ধূলিয়ে-বালিয়ে ধূনীয়া বাখৰৰ দৰে মূল্যৱান বস্তু পৰি থাকে । বনৰীয়া জীৱ-জন্তুৰ ক্ষেত্ৰত এই দেশখন অতি চহকী । ইয়াত হাতীৰ দাঁতেৰে খৰমৰ চুলা তৈয়াৰ কৰা হয় । বাঘ নখেৰে আ-অলংকাৰ নিৰ্মাণ কৰা হয় । মহৰ শিঙেৰে পেঁপা তৈয়াৰ কৰি বজোৱা হয় । ইয়াত প্ৰবাল নামৰ এবিধ মূল্যৱান সামগ্ৰী পোৱা যায় । অসমীয়া লোকসকলে প্ৰৱালেৰে দলং নিৰ্মাণ কৰি তাত ভৰি ধোৱা কাৰ্য সম্পাদন কৰে । এইদৰে অসমত সকলো বস্তু উভৈনদীকৈ পোৱা যায় ।

 

(গ) মোহ গল দূৰণিৰ বিদেশী মোগল

             অসমত যোতিয়া দেখিলে সৰগৰ ৰূপ-বিনন্দীয়া

 অসমত বন্দী হল, অসমৰ ৰূপ মুগ্ধ

              দূৰৰ মোগল আহি হল অসমীয়া ।।

উত্তৰঃ- উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা  অন্তৰ্গত চৈয়দ আব্দুল মালিকদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত মই অসমীয়া কবিতাটোৰ পৰা তুলি অনা হৈছে ।

       এই কবিতাফাঁকিটোৰ জৰিয়তে পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্ধী হিচাপে অসমত থাকি পাছলৈ অসমীয়া হৈ পৰাৰ কথা বৰ্ণনা কৰিছে ।

     সূদুৰ পশ্চিম এৰি ৰাজপুতজয়ী মোগলসকলে অসম অধিকাৰ কৰিবলৈ আহি অৱশেষত আহোমৰ হাতত পৰাস্ত হৈছিল । পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্ধী হিচাপে অসমত থাকি পাছলৈ অসমীয়া হৈ পৰে । এই মোগলসকলে অসমত সৰগৰ বিনন্দীয়া ৰূপ দেখি মোহিত হৈছে । অসমৰ চৌদিসে ধূসৰ পাহাৰে আৱৰি আছে । প্ৰতিটো বনৰ পাত যেন জাংফাই, মিনাকৰা আৰু দূৱৰিৰৰ আগত নিয়ৰৰ টোপালে মুকুতাৰ থোপাৰ দৰে সৌনেদৰ্যৰ সৃষ্টি কৰিছিল । অসমীয়া মানুহে হাতীৰ দাঁতেৰে খৰমৰ চুলা নিৰ্মাণ কৰে, পোৱালেৰে নিৰ্মিত দলঙত ভৰি ধোৱা কাৰ্য সমাধা কৰা, বাঘৰ নখেৰে অলমকাৰ নিৰ্মাণ কৰে, মহৰ শিঙেৰে পেঁপা বজাই, হাঁহ-কণী, চাউল আদিৰে দেৱাল নিৰ্মাণ কৰিছিল আৰু এইবোৰে অসমক স্বৰ্ণপুৰীৰ শোভা প্ৰদান কৰিছিল । অসমৰ নদীৰ বালিত সোণৰ চেকুঁৰা পোৱা গৈছিল, পুঠি মাছে কাণত সোণৰ থুৰীয়া পিন্ধে আৰু ভেকুলীৰ দৰে এটা সৰু জীৱও ফোঁট লৈ নিজকে সুৱাগী সজাইছিল । নিষ্কৰ্মা ধোদৰ দলেও ইয়াত ৰাজ আলি নিৰ্মাণ কৰিছিল ।  অসমৰ লোকসকলৰ মূখৰ মাতত মৌ সৰি পৰে । এই মিঠা মধুৰ মাতেৰে গোৱা গীত শুনি শিলৰ দৰে টান বস্তুও গলি যায় । অসম দেশৰ দৰে এনো ধৰণৰ ঠাই জগতত আৰু দ্বিতীয় এখন নাই । গতিকে অসমৰ এনে বিনন্দীয়া ৰূপ দেখি দূৰণিৰ পৰা অহা বিদেশী মোগলে অসমত যুদ্ধবন্দী হৈ থাকি পিছলৈ অসমীয়া হৈ পৰে ।

 

(ঘ) জীৱনে মৰণে মই চিৰদিন অসমীয়া 

             অসমীয়া দেহ প্ৰাণ মন,

 জীয়াই থকোঁতে মই অসমৰে অসমীয়া

            মৰিলেই বৰি লম অসমৰ অমিয়া মৰণ ।

উত্তৰঃ- উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা  অন্তৰ্গত চৈয়দ আব্দুল মালিকদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত মই অসমীয়া কবিতাটোৰ পৰা তুলি অনা হৈছে ।

       এই কবিতাফাঁকিটোৰ জৰিয়তে কবিয়ে যুদ্ধবন্দী মোগল সৈন্যই অসমত থাকি পাছলৈ নিভাঁজ অসমীয়া হৈ যোৱাৰ কথা বৰ্ণনা কৰিছে ।

         পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্ধী হিচাপে অসমত থাকি পাছলৈ অসমীয়া হৈ পৰে । এই মোগলসকলে অসমত সৰগৰ বিনন্দীয়া ৰূপ দেখি মোহিত হৈছে । তেওঁলোকে অসমৰ সমাজ-সংস্কৃতিক আপোন কৰি আঁকোৱালি লৈ হাড়ে – হিমজুৱে অসমীয়া হৈ পৰিছে । অসমীয়া জীতিৰ বীৰত্বৰ সেই বিজয়গাঁথা আজিও যেন অক্ষুণ্ণ হৈ আছে । কবিয়ে সেয়েহে অসমৰ হকে য়ুঁজিব খুজিছে আৰু অসমৰ হকে মৰিবও খুজিছে । অসমৰ ধৰ্ম, অসমীয়া জাতি কবিৰ প্ৰণৰ অপোন হৈ পৰিছে । জীৱিত কালত তেওঁ অসমীয়া পৰিচয়ৰে জীয়াই থাকিব বিচাৰিছে আৰু মৰাৰ পিছতো পুনৰ অসমীয়া হৈ জনম লোৱাটোৱে তেখেতে কামনা কৰিছে । অসমীয়া গীত মাত আৰু ভাষা তেখেতে সৰগতো চিনি পাব বুলি দৃঢ়তাৰে কৈছে । এই কবিতাটোৰ দ্বাৰা এই কবিতাটোৰ দ্বৰা জীৱনে – মৰণে অসমীয়া হব খোজা কবিজনাৰ মাতৃভূমিৰ প্ৰতি গভীৰ কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ পাইছে ।

 

৯ । মই অসমীয়া কবিতাটোত কবিয়ে অসমীয়া জাতিৰ বীৰত্ব আৰু পৰাক্ৰমক কিয় প্ৰশংসা কৰিছে তোমাৰ কথাৰে বুজাই লিকা ।

উত্তৰঃ- মই অসমীয়া কবিতাটোৰ দ্বাৰা কবি চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ স্বদেশৰ প্ৰতি আনুগত্য আৰু স্বজাতিৰ প্ৰতি থকা নিভাঁজ ভালপোৱা সুন্দৰকৈ পৰিস্ফূত হৈছে । মোগলসকলে অসম আক্ৰমণ কৰিবলৈ আহি অসমীয়া মীনুহৰ বীৰত্ব দেখি বিস্মিত হৈছে । নাৰী-পুৰুষৰ মাজত দেখা পোৱা স্বদেশ প্ৰীতিয়ে মোগলসকলৰ অন্তৰ স্পৰ্শ কৰিছে ।

       মোগলে আহোমৰ লগত হোৱা যুদ্ধখনত আহোমৰ হাতত পৰাজিত হৈছে । এই পৰাজয়ৰ পাছত মোগলে অসমৰ সেনানীৰ বল, শক্তিৰ নতুন পৰিচয় লাভ কৰিছে । অসমীয়া লোকসকলে দেশৰ বাবে সকলো সময়তে  প্ৰাণ দিবলৈ প্ৰস্তুত হৈ থাকে । এই কবিতাটোত মোগলৰ দৃষ্টিৰে অসমৰ অতীত ইতিহাস অৱলোকন কৰিছে । অসমীয়া জাতিৰ বীৰত্বৰ সেই বিজয় গাথা আজিও  যেন অক্ষুণ্ণ হৈ আছে সেহেয়ে কবিয়ে অসমীয়া জাতিৰ বীৰত্ব আৰু পৰাক্ৰমক প্ৰশংসা কৰিছে আৰু নিজকে ইয়াৰ লগত বিলীন কৰি দিছে । তেওঁ অসমৰ বাবে যুঁজিৰ খুজিছে আৰু অসমৰ বাবে মৰিবও খুজিছে । কবিয়ে নিজৰ দেশখনক ইমানেই ভাল পায় যে অসমীয়া পৰিচয়েৰে এই মাটিৰ মায়াত বন্দী হৈ তেওঁ জীৱনে – মৰণে চিৰকাল ইয়াতেই থাকিব খোজে ।

 

১০ । কবিয়ে কিয় মৰাৰ পাছতো পুনৰ অসমতে জনম লম বুলি ভাবিছে বুজাই লিখা ।

উত্তৰঃ- মই অসমীয়া কবিতাটোৰ দ্বাৰা কবিৰ নিজৰ জনমভূমিৰ প্ৰতি থকা আনুগত্য আৰু স্বজাতিৰ প্ৰতি থকা নিভাঁজ ভালপোৱা সুন্দৰকৈ প্ৰকাশ পাইছে । অসমৰ অতীত ইতিহাস অৱলোকন কৰিছে । সূদুৰ পশ্চিম এৰি ৰাজপুতজয়ী মোগলসকলে অসম অধিকাৰ কৰিবলৈ আহি অৱশেষত আহোমৰ হাতত পৰাস্ত হৈছিল । পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্ধী হিচাপে অসমত থাকি পাছলৈ অসমীয়া হৈ পৰে ।  

           অসমত বন্দী হৈ ৰোৱা সেই মোগল সৈন্যবোৰে আহোমৰ আনুগত্য স্বীকাৰ কৰিছে, কামৰূপক নিজৰ দেশ হিচাপে গ্ৰহণ কৰিছে প্ৰাচীন অসমৰ অসমীয়া পুৰুষ –নাৰীৰ বাৰত্ব, স্বদেশ প্ৰীতি আজিও যেন অক্ষুণ্ণ হৈ আছে । কবিয়ে সেইবাবে অসমৰ বাবে যুঁজিব খুজিছে আৰ অসমৰ বাবে মৰিবও খুজিছে । মৰিলে পুনৰ অসমীয়া হৈ অসম দেশতে জীৱণে – মৰমে চিৰকাল থাকিব খোজে এই মাটিৰ মায়াত বন্দী হৈ স্বদেশৰ প্ৰতি থকা আনুগত্য আৰু গভীৰ ভালপোৱাৰ বাবে কবিয়ে মৰাৰ পাছতো পুনৰ অসমতে জনম লব বুলি ভাবিছে ।

 

১১ ।  মই অসমীয়া কবিতাটোৰ সাৰাংশ লিখা ।

উত্তৰঃ- কবি চৈয়দ আব্দুল মালিকৰ মই অসমীয়া এটি সুন্দৰ দেশপ্ৰেমমূলক কবিতা । এই কবিতাটোৰ দ্বাৰা অসমৰ অতীত ইতিহাস ব্যঞ্জিত হোৱাৰ লগতে অসম বুৰঞ্জীৰ নান দিশো ফুটি উঠিছে । পশ্চিম দিশৰপৰা পৰাক্ৰমী মোগলসকলে অসম আক্ৰমণ কৰিবলৈ আহি লুইতৰ পাৰত উপস্থিত হৈছে ।  এই আক্ৰমণৰ প্ৰতুত্ত্যৰ দিবলৈ অসমৰ পুৰুষ নাৰী সকলোৱেই নিজ দেশৰ , স্বাধীনতা ৰক্ষা কৰিবলৈ আহি লুইতৰ পাৰত উপস্থিত হৈছে । অসম আক্ৰমণ কৰিবলৈ আহি মোগলসকলে অসমীয়া মানুহৰ বীৰত্ব দেখি বিস্মিত হৈছে । অসমীয়া মানুহৰ মাজত দেখা পোৱা স্বদেশপ্ৰম মোগলৰ অন্তৰ স্পৰ্শ কৰিছে । এই যুদ্ধখনত মোগল পৰাজিত হৈছে আৰু পৰাজিত মোগলৰ বহুতেই যুদ্ধবন্দী হিচাপে অসমত থাকি পিছলৈ অসমীয়া হৈ পৰিছে । অসমৰ প্ৰকৃতিক সৌন্দৰ্য, ইয়াৰ প্ৰাচুৰ্যৰ-সম্পদ আদিয়ে মোগলক মোহিত কৰিছে । এওঁলোকে আহোম ৰজাক নিজৰ ৰজা বুলি স্বীকাৰ কৰিছে আৰু কামৰূপক নিজৰ দেশ বুলি গ্ৰহণ কৰি হাড়ে-হিমজুৱে অসমীয়া অসমীয়া হৈ পৰিছে । কবিয়ে কবিতাটোত মোগলৰ দৃষ্টিৰে অসমৰ অতীত ইতিহাস অৱলোকন কৰিছে । অসমীয়া জাতিৰ বীৰত্বৰ সেই বিজয় গাথা আজিও যেন অক্ষুণ্ণ হৈ আছে । সেয়েহে কবিয়ে অসমৰ বাবে যুঁজিব খুজিছে, অসমৰ বাবে মৰিব খুজিছে । অসমীয়া হিচাপে জীয়াই থাকিব খুজিছে, অসমীয়া নামলৈ মৰিবলৈ ইচ্ছা কৰিছে । মৰিলেও অসমীয়া হৈ জনম জনম লোৱাটো তেওঁ কামনা কৰিছে । অসমীয়া গীত-মাত ভাষা তেওঁ সৰগতো চিনি পাব বুলি দৃঢ়তাৰে কৈছে । এই দৃঢ়তাই আমাৰ ইতিহাস আৰু বৰ্তমানৰ সমযোগ সেতু । জীৱনে-মৰণে চিৰদিন অসমীয়া হব খোজা কবিজনাৰ স্বদেশপ্ৰেমৰ এক সুন্দৰ নিদৰ্শন এই কবিতাটোত পৰিস্ফূট হৈছে ।

 

১২ ।  মই অসমীয়াকবিতাটোত অসমৰ অতীত গৈৰৱৰ চানেকি কিদৰে ফুটি উঠিছে বুজাই লিখা ।

উত্তৰঃ- মই অসমীয়াকবিতাটোত অসমৰ অতীত গৈৰৱৰ চানেকি অতি সুন্দৰকৈ ফুটি উঠিছে । সেই সময়ত অসমৰ লোকসকল অতি সাহসী আছিল আৰু নিজ মাতৃভূমিৰ প্ৰতি প্ৰেম চিৰ প্ৰবাহমান আছিল । পশ্চিম দিশৰ পৰা অহা পৰাক্ৰমী মোগলক যুদ্ধত পৰাস্ত কৰিবলৈ অসমৰ পুৰুষ ৰণচণ্ডী মূৰ্তি ধৰি মোগলৰ আগত নিজৰ বুকু পাতি থিয় দিছিলহি ।       অসমীয়া মানুহৰ বীৰত্ব দেখি মোগল বিস্মিত হৈছিল আৰু অসমীয়া পুৰুষ তিৰোতাৰ দেশপ্ৰেমে মোগলৰ অন্তৰ চুই গৈছিল ।

                অসমৰ বিনন্দীয়া ৰূপ দেখি যুদ্ধত পৰাজিত হোৱা মোগলসকল মোহিত হৈছিল । ইয়াত নিয়ৰ টোপালে দূৱৰি বনৰ পাতত মুকুতাৰ থপাৰ দৰে সৌন্দৰ্য প্ৰদান কৰে মৰকত হৈছে এবিধ সেউজীয়া ৰঙৰ বাখৰ । অসমৰ ধূলিয়ে-বালিয়ে ধূনীয়া বাখৰৰ দৰে মূল্যৱান বস্তু পৰি থাকে । বনৰীয়া জীৱ-জন্তুৰ ক্ষেত্ৰত এই দেশখন অতি চহকী । ইয়াত হাতীৰ দাঁতেৰে খৰমৰ চুলা তৈয়াৰ কৰা হয় । বাঘ নখেৰে আ-অলংকাৰ নিৰ্মাণ কৰা হয় । মহৰ শিঙেৰে পেঁপা তৈয়াৰ কৰি বজোৱা হয় । ইয়াত প্ৰবাল নামৰ এবিধ মূল্যৱান সামগ্ৰী পোৱা যায় । অসমীয়া লোকসকলে প্ৰৱালেৰে দলং নিৰ্মাণ কৰি তাত ভৰি ধোৱা কাৰ্য সম্পাদন কৰে । এইদৰে অসমত সকলো বস্তু উভৈনদীকৈ পোৱা যায় । এইদৰে অতীত অসমখন সকলো দিশৰে পৰাই চহকী আৰু সমৃদ্ধশালী আছিল । এই কবিতাটোত অসমৰ অতীত গৌৰৱৰ সুন্দৰ আভাস পাব পাৰি ।

More Resours For Class 10 Solutions in Assamese Medium

 


ভাষা-বিষয়কঃ

(ক) ব্যাসবাক্যসহ সমাসৰ নাম লিখাঃ

১ । স্বৰ্ণপুৰী, মুক্তগীত, অনিৰুদ্ধ, নিষ্কৰ্মা ।

উত্তৰঃ-

শব্দ

ব্যাসবাক্য

সমাস

স্বৰ্ণপুৰী

 মুক্তগীত

 অনিৰুদ্ধ

 নিষ্কৰ্মা

স্বৰ্ণ নিৰ্মিত পুৰী

মুক্ত যি গীত

যাক ৰোধ কৰিব নোৱাৰি

কৰ্মৰ অভাৱ

কৰ্মধাৰয়

কৰ্মধাৰয়

বহুব্ৰীহি

অব্যয়ীভাৱ

 

২ । তলৰ শব্দবোৰৰ নিচিনা পাঁচটা শব্দ সাজাঃ-

  বাঘ-নখ, হাঁহ-কণী, মহ-শিং

উত্তৰঃ- পিতল-চকু, মুখ-পদ্ম, কমল-লোচন, ধন-সোণ, হাতী-শুৰীয়া ।

 

৩ । বিপৰীত শব্দ লিখাঃ

 গৌৰৱ, আলোক, স্বাধীনতা, পৰাজিত, সপোন, মৰণ ।

উত্তৰঃ-

শব্দ

বিপৰীত শব্দ

গৌৰৱ

 আলোক

 স্বাধীনতা

 পৰাজিত

 সপোন

 মৰণ

লজ্জা

তিমিৰ

পৰাধীনতা

জিত

দিঠক

জীৱন

 

Assamese All Chapter Question Answer .

     Published  By Lokesh Das

Class 10 Assamese  questions Answer.        


                                                                   


Previous Post Next Post