Class 11 Assamese Chapter 3 Question Answer Assamese Medium . কালিৰাম মেধি ।
গৌৰৱ
১ । কালিৰাম মেধিৰ অসমীয়া ব্যাকৰণ আৰু
ভাষা সম্পৰ্কীয় গ্ৰন্থখনৰ নাম লিখা ৷
উত্তৰঃ- অসমীয়া ব্যাকৰণ আৰু ভাষাতত্ত্ব ।
২। 'ডিভাইন কমেডি’ কাৰ ৰচনা?
উত্তৰঃ-
ডাণ্টেৰ ৰচনা ৷
৩ । নেপোলিয়ন বোনাপাৰ্ট কোন দেশৰ বীৰ
আছিল ?
উত্তৰঃ-
নেপোলিয়ন বোনাপাৰ্ট ফ্ৰান্সৰ বীৰ আছিল ।
৪। মৈথিলী জৰু বঙালীয়ে কোনগৰাকী
পণ্ডিতক লৈ 'টনাটনি’ কৰে ?
উত্তৰঃ- মৈথিলী জৰু বঙালীয়ে বিদ্যাপতি পণ্ডিতক লৈ 'টনাটনি’
কৰে ৷
৫। জাপানীবিলাকে নিজৰ দেহৰ গঢ় কাৰ
নিচিনা কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে ?
উত্তৰঃ-
জাপানীবিলাকে নিজৰ দেহৰ গঢ় ককেচিয়ানবিলাকৰ নিচিনা কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে৷
চমু প্ৰশ্ন (মূল্যাংক ২/৩)
১। সৌভাগ্যৰপৰা গৌৰৱ কেনেকৈ ওপজে ?
উত্তৰঃ
সৌভাগ্যৰ বাবে উচ্চবংশৰ মৰ্যাদা,ধন-সম্পতি আৰু
মান-মৰ্যাদা লাভ কৰে৷ এজন ধনী ব্যক্তি বা উচ্চবংশৰ লোকক বৰ্তমান সমাজত এক শ্ৰেণীৰ
লোকে যথেষ্ট মান সন্মান কৰে৷
২ । ৰূপৰ বলত পোৱা মান আৰু ভক্তি
স্হায়ী হয়নে ? বুজাই লিখা ৷
উত্তৰঃ
ৰূপৰ বলত পোৱা মান আৰু ভক্তি স্হায়ী নহয়৷কাৰণ শৰীৰৰ পতনৰ লগে লগে ৰূপৰো পতন ঘটে ৷
৩। বিশ্বামিত্ৰৰ দুখৰ কাৰণ কি আছিল
বুলি পাঠটোত কোৱা হৈছে ?
উত্তৰঃ
বিশ্বামিত্ৰৰ দুখৰ কাৰণ জন্ম আছিল বুলি পাঠটোত কোৱা হৈছে ৷
৪। শুদ্ধোধনৰ নাম মানুহে কিয় জানে ?
উত্তৰঃ
শুদ্ধোধন বুদ্ধৰ বাপেক হোৱা বাবে মানুহে জানে ৷
৫। দেশ জয় কৰা বীৰসকলে প্ৰকৃততে দেশ
ৰাখিব পাৰেনে ?
উত্তৰঃ
দেশ জয় কৰা বীৰসকলে প্ৰকৃততে দেশ ৰাখিব নোৱাৰে ৷
দীঘল প্ৰশ্ন (মূল্যাংক ৪/৫)
১। “ধনেই ধৰ্মৰ মূল, মন নহ’লে যায়
জাতি কুল” -কথাষাৰ বুজাই লিখা ৷
উত্তৰঃ
ধন-সম্পতি এনেকুৱা এটা নিচা যাৰ বাবে মানুহে নিজক
লৈ গৌৰৱ,অহংকাৰ কৰে ৷ তেওঁলোকৰ মানত ধনেই সৰ্বেসৰ্বা ৷ ধন থাকিলে সকলো বস্তু কিনিব
পাৰি অথচ মান-সন্মানকো নিজৰ কৰি ৰাখিব পাৰে ৷ ধন থাকিলে বন্ধু লগত থাকে,সেয়া লাগিলে স্বাৰ্থপৰ ব্ন্ধুৱে হওঁক ৷ ধনীক সাধাৰণ মানুহে ভয় কৰে,ভক্তি কৰে আৰু সন্মান কৰে ৷ সেয়েহে কোৱা হৈছে,"ধনেই
ধৰ্মৰ মূল,মন নহ’লে যায় জাতি
কুল"৷
২। 'গৌৰৱ' প্ৰৱন্ধটোত প্ৰকৃত গৌৰৱৰ কাৰণ কি বুলি কোৱা
হৈছে?
উত্তৰঃ-
প্ৰকৃত গৌৰৱৰ কাৰণ জ্ঞান,আত্মসংযম আৰু আত্মদানৰ পৰা ওলায় ৷ এই গুণবিলাকে মানুহক অমৰ কৰে ৷ ছক্ৰেটিছৰ
জ্ঞান, হৰিশ্চন্দ্ৰৰ ন্যায়, প্ৰহ্লাদৰ
আত্মসংযম আৰু জয়মতীৰ আত্মদান ইতিহাসৰো গৌৰৱৰ বিষয় ৷ ছেক্সপীয়েৰ, কবীৰ, শংকৰদেৱ, মাধৱদেৱ,
কালিদাস, ব্যাস আদিৰ ৰচনাৰাজিয়ে আজিও গোটেই
বিশ্বত স্থান দখল কৰি আছে ৷ এই গৌৰৱৰ কাৰণ স্বৰ্গীয় আৰু চিৰস্থায়ী ৷
৩। প্ৰসংগ-সংগতি দৰ্শাই ব্যাখ্যা কৰা- “বিজেতাই মানুহক হে পৰাস্ত কৰে,মানুহৰ মনক পৰাস্ত
কৰিব নোৱাৰে”৷
উত্তৰঃ-
উপৰোক্ত গদ্যাংশফাঁকি আমাৰ অসমীয়া পাঠ্যপুথি 'সাহিত্য সৌৰভ'ৰ অন্তৰ্গত কালিৰাম মেধি ৰচিত 'গৌৰৱ' পাঠটোৰপৰা তুলি দিয়া হৈছে ৷
বলীয়ে নিজৰ দেহৰ বলত সকলো জয় কৰিব পাৰিলেও কিন্তু মন জয় কৰিব
নোৱাৰে৷উপৰোক্ত বাক্যফাঁকিয়ে তাৰেই অৱতাৰণা কৰিছে ৷
বল হ’ল শৰীৰৰ এটি গৌৰৱৰ কাৰণ ৷ বলে
মানুহক সাহস, স্ফূৰ্তি আৰু আনন্দ দিয়ে ৷ বল থাকিলে মানুহে
আনৰ ওপৰত প্ৰভুত্ব চলাব পাৰে আৰু আনৰ পৰা ভয়, ভক্তি আকৰ্ষণ
কৰিব পাৰে ৷ দেশ জয় কৰা বীৰসকলক গৌৰৱৰ পাত্ৰ বুলি ভবা হয় এই বলক ৷ কিন্তু বিজেতাই
প্ৰথম দিন দেশ জয় কৰে, দ্বিতীয় দিন ৰাখে, তৃতীয় দিন আনে জয় কৰি লয় ৷ আলেকজেণ্ডাৰে দেশ জয় কৰিছিল, কিন্তু প্লেটোৱেহে মানুহৰ মন জয় কৰিছিল ৷ নিউটন, ডাৰউইনৰ
নিজৰ ভাব আনৰ মনত সুমুৱাই দি আনৰ মন জয় কৰিছে আৰু তেওঁলোকৰ নিচিনাকৈ ভাবিবলৈ সমৰ্থ
কৰাইছে ৷ চুকাফা আৰু নৰনাৰায়ণৰ ৰাজ্য নাই কিন্তু শংকৰদেৱৰ ৰাজ্য কোনেও ধ্বংস কৰিব
পৰা নাই ৷ আকবৰৰ ৰাজ্য কেতিয়াবাই চাৰখাৰ হ’ল কিন্তু গৌতম বুদ্ধৰ হোৱা নাই ৷ সেয়েহে কোৱা হৈছে,
"বিজেতাই মানুহক হে পৰাস্ত কৰে, মানুহৰ
মনক পৰাস্ত কৰিব নোৱাৰে"৷
৪। জন্মগতভাৱে লাভ কৰা ধন আৰু মান
স্থায়ী হয়নে ? বুজাই লিখা ৷
উত্তৰঃ-
জন্ম, ধন
আৰু মান সৌভাগ্যৰপৰা আহে ৷ জন্মগতভাৱে লাভ
কৰা ধন আৰু মান স্থায়ী নহয় ৷ ধন থাকিও যদি প্ৰয়োজনত খৰচ কৰা নহয়, দান কৰা নহয়, ধাৰ নিদিয়ে তেন্তে সেই ধন কি কামৰ?
টকা থাকে মানে বাহিৰৰ পৰা মান - সভ্ৰম নিজেই আহি লগ ধৰে ৷ সংসাৰত
আহি যদি সৎ কৰ্ম নকৰি অসৎ কৰ্মত ধন ভাঙিব লগা হয় এই কু-সংগীবোৰৰ পৰা বাচি থাকিব
নোৱাৰিলে ধন আৰু মান কেতিয়াও স্থায়ী হৈ থাকিব নোৱাৰে ৷
৫।প্ৰসংগ-সংগতি দৰ্শাই ব্যাখ্যা কৰা৷-
“ৰূপৰ
কিবা আচৰিত চুম্বক শক্তি আছে৷”
উত্তৰঃ উপৰোক্ত
গদ্যাংশফাঁকি আমাৰ অসমীয়া পাঠ্যপুথি 'সাহিত্য
সৌৰভ'ৰ অন্তৰ্গত কালিৰাম মেধি ৰচিত 'গৌৰৱ'
পাঠটোৰপৰা তুলি দিয়া হৈছে ৷
ৰূপে মানুহক কিদৰে নিজৰ মায়াজালত বন্দী
কৰিব পাৰে তাৰে অৱতাৰণা উপৰোক্ত বাক্যফাঁকিৰ জৰিয়তে বুজাবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে ৷
শৰীৰৰ এটা প্ৰধান অংশ হ’ল ৰূপ ৷ ৰূপৰ
সহায়তো মানুহে জগত জিনিব পাৰে ৷ মহাদেৱৰ নিচিনা প্ৰধান যোগীকো ভগৱানৰ বিশ্ব-বিমোহন
ৰূপে বলিয়া কৰিছিল ৷ ৰাম - ৰাৱণৰ যুদ্ধৰ কাৰণো সীতাৰ ৰূপ-লাৱণ্য ৷ গ্ৰীক-ট্ৰজান
যুদ্ধৰ কাৰণ ৰূপ ৷ডাণ্টেৰ 'ডিভাইন কমেডি' ৰূপৰ পৰাই ওলাইছে৷হিৰোৰ লাৱণ্যৰ প্ৰভাৱত লিয়েণ্ডাৰে হেলিস্পট সাগৰ সাতুঁৰি
পাৰ হৈছিল ৷ সাপ যেনেকৈ যোগীৰ মন্ত্ৰত মুগ্ধ হয়, মানুহো
তেনেকৈ ৰূপত মুগ্ধ হয় ৷ ৰূপৰ বলতে বহুতে বহুত ঠাইত মান আৰু ভক্তি পায় ৷ মহাপুৰুষ
শংকৰদেৱৰ ৰূপ আৰু শান্ত মূৰ্তিয়ে তেওঁৰ প্ৰতিদ্বন্দ্বীৰ পৰাও ভক্তি আৰু শ্ৰদ্ধা
আকৰ্ষণ কৰিছিল ৷ ৰূপৰ প্ৰভাৱতে মহম্মদক বধ কৰিবলৈ উদ্যত শত্ৰুৰ হাতৰ তৰোৱাল খহি
পৰিছিল ৷ গতিকে সেইকাৰণে ৰূপৰ কিবা আচৰিত চুম্বক শক্তি আছে বুলি কোৱা হৈছে ৷